תפריט נגישות

סרן מנחם מלמל רייך ז"ל

מנחם רייך
בן 21 בנפלו
בן יהודית ומאיר
נולד בקריית חיים
בכ"ז בתשרי תשכ"ב, 6/10/1961
התגורר בקרית ביאליק
התגייס ב-אוקטובר 1979
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בקרב
בח' באייר תשמ"ג, 20/4/1983
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: מגדל בענא
באזור לבנון
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 06, שורה: 01, קבר: 05.

קורות חיים

מנחם (מלמל) בן יהודית ומאיר, נולד ביום כ"ז בתשרי תשכ"ב (6.10.1961) בקריית חיים, ובילה בה ילדות מאושרת. מנחם החל ללמוד בבית-הספר היסודי "ארלוזורוב" בקריית חיים, ובכיתה ג' עבר לבית-הספר "הבונים" בקריית ביאליק. כבר בבית-הספר היסודי גילה מנחם כושר מנהיגות, שהתפתח אחר-כך בעת שירותו בצה"ל. מנחם היה חבר בתנועת הנוער "המחנות העולים" סניף קריית ביאליק, ומטעם אגודת הספורט "מכבי" קריית ביאליק השתתף בתחרויות שחייה רבות. את לימודיו הוא המשיך בחטיבת-הביניים בבית-הספר בקריית ביאליק.

בסיום כיתה ח' חל מפנה בחייו, כאשר התקבל לפנימייה הצבאית שליד בית-הספר "הריאלי" בחיפה. מנחם פרח במסגרת חיי הפנימייה. הוא היה אהוב על חבריו, מוריו, מחנכיו, ומפקדיו. וכך כתבה עליו אחת החונכות: "דמות המנהיג הטבעי המוכשר והמצליח בכל. גם כאשר נפגשנו, לאחר תקופת הפנימייה, היתה למלמל אותה קרינה שרק אנשים מיוחדים זוכים לה".

מנחם תפס מקום מרכזי בחיי החברה בפנימייה: היה יושב ראש ועד הפלוגה; יושב ראש מועצת השוחרים בפנימייה ויושב ראש הוועדה לקשרי חוץ של בית-הספר "הריאלי". עם זאת, הוא מצא לו זמן לקרוא, בעיקר ספרות יפה, היסטוריה ופוליטיקה, הרבה לבקר בהצגות תיאטרון ובקונצרטים וניסה למשוך אחריו לתחום זה את חבריו לפנימייה. פעילותו הספורטיבית התרכזה עתה בתחומי הכדור-יד והניווט.

מנחם גויס לצה"ל במחצית אוקטובר 1979, והתנדב לסיירת "גולני". הוא סיים בהצלחה קורס צלפים, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. עם הסיירת הוא השתתף בפעולות רבות ופשיטות מעבר לקווים. כאשר מונה למפקד צוות, השתדל מנחם גם לחנך את פקודיו, בנוסף להקניית הידע המקצועי, תוך נתינת דוגמה אישית. ואכן, הוא הצליח בכך. וכך אמרו עליו פקודיו: "ממלמל למדתי את האמונה בעתידם של העם והארץ שלנו"; "ככל שהכרתיו יותר, חיבבתי והערכתי אותו. את היושר, המסירות ומעל לכול, אהבת האדם באשר הוא אדם. הייתה בו התכונה הגורמת לך להוציא את כל הטוב שבך, כי כיצד תעמוד אחרת מול טוב ליבו השופע". ואילו מפקדיו אמרו עליו: "קצין למופת, מקצוען הנותן לחייליו דוגמה אישית אפילו מעל לסטנדרדים המקובלים. דבק במשימה, מכיר ומחנך לצדקת הדרך".

עוד לפני שמלאו לו 21 שנים, נתמנה מנחם לתפקיד סגן מפקד הסיירת, ותוכנן שיקבל בעתיד את הפיקוד על הסיירת, כמפקד הצעיר ביותר עד כה, אלא שלא כך נתגלגלו הדברים.

ביום ח' באייר תשמ"ג (20.4.1983), נפל סגן מנחם בקרב בלבנון במלחמת שלום הגליל והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

לאחר נופלו, הוא הועלה לדרגת סרן.

מנחם השאיר אחריו הורים ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה