תפריט נגישות

סגן אהוד רפמן ז"ל

אהוד רפמן
בן 21 בנפלו
בן יונה ויעקב
נולד בניר דוד
בכ"ב בכסלו תש"ז, 15/12/1946
התגורר בניר דוד (תל עמל)
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני, ביסלמ"ח גד' 17
נפל בקרב
בכ"ח באייר תשכ"ז, 7/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שכם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: ניר דוד

קורות חיים

בן יעקב ויונה, אח לדודו ויעל, נולד ביום כ"ב בכסלו תש"ז (15.12.1946) בקבוץ ניר-דוד. היה תלמיד מצליח בבית הספר היסודי, בעל נפש עדינה ועשירה. בגיל צעיר נתגלה בו כשרון הציור, שבמרוצת הזמן הפך להיות תחביב בו השקיע רבות. בקבוץ השתייך לקבוצת בני הגיל - "עומר".

את לימודיו התיכוניים המשיך בבית הספר המשותף-מוסד חינוכי "גלבוע", שליד קבוץ בית-אלפא. כאן הצטיין בגישתו הרצינית ללימודים, תוך כדי פיתוח יכולתו האמנותית במסגרת חוגים ושעורים, שלאחר שעות הלימודים. היה מקובל ואהוב מאוד על חבריו, בולט בכישוריו החברתיים, מוכר בטוהר ליבו, ביושרו ובשמחת החיים שלו. אהב לשיר, לרקוד ולהופיע, תוך שהוא ממלא תפקידים ראשיים על הבמה במסיבות והצגות בבית הספר. כבחייו כן על קרשי הבמה היה חופשי, נינוח ושופע עליצות. היה ספורטאי, חובב מושבע של משחק הכדורגל ואף מצטיין בו. היה בין מארגני הקבוצה המקומית ובין ראשוני שחקניה.

לאחר הלימודים ובחופשות עבד בענף הבקר בקבוצו, באחריות ובחריצות. לענף זה, אשר ראה בו את עתידו, אף הקדיש את עבודת הגמר שלו בי"ב, עליה זכה לשבחים רבים.

עם גיוסו לצה"ל בנובמבר 1965 התנדב לחיל האויר ולקומנדו הימי, אך לא התקבל בשל אי-אלו פרטים, שחסרו לכשרו הגופני. אך אהוד לא אמר נואש והצטרף ליחידה מעולה - סיירת "גולני". עם סיום קורס מפקדי-כיתות נשלח לקורס קצינים. עם סיומו נתמנה מדריך בבית הספר למכ"ים של "גולני". הוא טרם סיים את שירות החובה שלו, כאשר פרצה מלחמת ששת הימים. ביום השלישי לקרבות - כ"ח באייר תשכ"ז (7.6.1967) יצא בראש חניכיו לקרב על שכם. בשעת פיקוד על מחלקתו, אשר השתתפה בטיהור העיר מכוחות האויב נפגע אהוד מכדור בגבו ונהרג במקום.

הוא נקבר זמנית בבית הקברות הצבאי בנהריה ולאחר זמן הובא למנוחת עולמים בקבוצו ניר-דוד. מפקד-יחידתו כתב להוריו במכתב התנחומים שלו כי הוא שימש, "דוגמא ומופת לחייליו בהתנהגותו ובמסירות לביצוע משימה". לאות הוקרה לשירותו הועלה לדרגת סגן לאחר נפלו. במלאת שנה לנפלו הוציא הקיבוץ חוברת לזכרו הנושאת את שמו. בחוברת "53 מהם" בהוצאת הקיבוץ הארצי לזכר חבריו שנפלו במערכה, הובאו תולדותיו. בילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות-ישראל - "גוילי אש", כרך ד' - הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה