תפריט נגישות

טוראי שמעון כהן ז"ל

שמעון כהן
בן 19 בנפלו
בן מסעודי ורפאל
נולד ביפו
בי"ד בחשוון תשכ"ו, 9/11/1965
התגייס ב-30.7.1984
שרת בחטיבת גולני פלחה"ן
נפל בעת שירותו
בכ"ה בכסלו תשמ"ה, 19/12/1984
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: חולון
חלקה: 05, שורה: 04, קבר: 09.
הותיר: הורים שני אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן מסודי ורפאל, נולד ביום י"ד בחשוון תשכ"ו (9.11.1965) ביפו. בצעירותו היה שמעון חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד". הוא אהב ספורט ושיחק כדורגל וכדורסל, אהב מוסיקה והרבה לבלות עם חבריו בערבי ריקודים.

שמעון ניחן בחוש הומור, והופעתו הייתה חביבה. הוא היה קשור למשפחתו ולחבריו. על אף העליזות שהפגין, היה שמעון מופנם באופיו, ביישן ושקט, ומיעט לדבר על עצמו ועל בעיותיו. הוא למד בבית-הספר היסודי "וייצמן" ביפו. תקופה קצרה למד שמעון בבית-הספר החקלאי "מקוה ישראל", אבל הוא נאלץ לעזוב את לימודיו ולצאת לעבודה, כדי לסייע בפרנסת המשפחה. בשעות היום עבד שמעון בארכיון של חברת "עמידר", ובערב למד לקראת בחינת בגרות אקסטרנית. הוא היה בעל אינטליגנציה גבוהה והיה אפשר לשוחח איתו על נושאים רבים ושונים.

ביולי 1984 התגייס שמעון לצה"ל. הוא ביקש ללכת בדרך אחיו הבכור ולשרת בסיירת גולני, אבל הוצב בפלוגת ההנדסה של חטיבת גולני. חבריו ביחידה סיפרו עליו שהיה חייל עדין, רגיש, מופנם, שביקש להצליח בשירות ובכל כוחו השתדל למלא את המוטל עליו.

ביום כ"ה בכסלו תשמ"ה (19.12.1984) נמצא שמעון מת בשטח האימונים של יחידתו. בן 19 שנים הוא היה במותו.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "שמעון הוא שהתנדב לשרת בחטיבת גולני ובחר ללכת בדרך אחיו הבכור. במהלך הטירונות הוא הפגין רצון עז להצליח בכל משימה ובכל מטלה שהוטלה עליו".

שמעון הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחולון.

הוא השאיר אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה