תפריט נגישות

סמ"ר גיא-חיים שלו ז"ל

גיא-חיים שלו
בן 20 בנפלו
בן שרקה וטוביה
נולד בכפר מנחם
בא' בניסן תש"כ, 12/4/1960
התגורר בכפר מנחם
התגייס ב-נובמבר 1978
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בקרב
בז' באלול תש"מ, 19/8/1980
מקום נפילה: רמת ארנון
באזור לבנון
מקום קבורה: קיבוץ כפר מנחם
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

נולד ביום א' בניסן תש"ך (12.4.1960) בקיבוץ כפר-מנחם. גיא למד בבית-הספר היסודי בקיבוצו, עד כיתה ו'. בהיותו בכיתה ד' התחיל לשחק כדור-יד, והוא התמיד בענף ספורט זה, הצטיין בו והשתתף במשחקים, עד גיוסו לצה"ל. גיא היה חבר בתנועת "השומר הצעיר", כחניך וכמדריך. יפה-תואר הוא היה, שערו זהוב, עיניו צוחקות, רחב כתפיים, בעל חוש הומור, נבון, ספורטאי מוכשר, אהב בעלי-חיים ומכשירים מכניים. גיא היה דור שלישי בכפר-מנחם. אביו שירת בחיל הצנחנים והשתתף בקרבות נודעים, ביניהם הצניחה במיתלה במבצע קדש ובמרדפים בבקעת הירדן אחרי מלחמת ששת הימים.

לאחר שסיים את לימודיו היסודיים בכפר מנחם עבר גיא לבית-ספר בנגבה, ושם למד בחטיבת-הביניים. את לימודיו התיכוניים הוא עשה בבית-הספר האזורי בכפר-מנחם. בחופשה שבין כיתה ח' וט' יצא גיא לקורס בכדור-יד. בכיתה י', הוא הדריך נוער בקיבוץ גל-און. בחופשה שבין כיתות י"א-י"ב יצא גיא לקורס רפתנים, בכפר רופין. הוא הצטיין בהתחשבות בזולת, בפשטות הליכות, בשלוות-נפש, בנועם הליכות ובחוש הומור. אלו תכונות, שחיבבו אותו על נערים בני גילו ועל מבוגרים. גיא הרבה לטייל בארץ, והאופנוע היה חביב עליו. הוא למד לפרק ולהרכיב את מנגנונו, ואת עבודת-הגמר שלו בבית-הספר התיכון ביצע בהרכבת מכונה לניקוי מנועים. עבודתו זו הוצגה בתערוכת עבודות-הגמר של בית-ספרו.

מאביו, שמע גיא רבות על הקרבות שבהם השתתף והסיפורים קסמו לו. כשהתקרב מועד גיוסו לצה"ל, היה ברור לו שיתנדב לאחת היחידות המובחרות. בין סיום לימודיו בבית-הספר ובין גיוסו, בחודש נובמבר 1978, יצאה קבוצת הכדור-יד שלו למסע משחקים בגרמניה. אבל גיא ויתר על הנסיעה. באותו זמן הורכבה יחידת מתנדבים לסיירת המטכ"ל, והוא רצה בכל מאוויו לשרת בסיירת זו. הוא פנה בבקשה ללשכת הגיוס להקדים את גיוסו, ובקשתו נענתה. גיוסו הוקדם, אבל בגלל ליקוי כלשהו בעמוד השדרה הועבר גיא לסיירת גולני, ובה שירת עד שנפל. גיא עבר בהצלחה את שלבי האימונים, עלה בסולם הדרגות, וכסמל בסיירת גולני לחם נגד בסיסי המחבלים בדרום לבנון.



ביום ז' באלול תש"ם (19.8.1980), תקפה יחידתו בסיס מחבלים ברמת ארנון שליד מבצר הבופור. בקרב זה נפגע גיא ונפל. בן 20 שנים הוא היה במותו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בכפר-מנחם. גיא השאיר אחריו הורים ושלושה אחים. אחרי שנפל, הוא הועלה לדרגת סמ"ר.

ראש הממשלה מנחם בגין כתב למשפחתו במכתב-נחומים; "סמל גיא שלו נתן את חייו למען מולדתו. הוא נפל בהסתערות על יעד מחבלים בכפר ארנון, שבדרום לבנון. סמל גיא שירת בחיל-הרגלים. מפקדיו וחבריו לנשק הגדירוהו כחברותי מאוד, חרוץ וחבר אמיתי, תמיד היה מרכז החיים החברתיים ונחשב לחייל מעולה וללוחם הטוב ביותר בצוות, נאהב ונערץ על הכול".

מפקד יחידתו כתב למשפחתו: "בליל אמש ספגנו, אני וכל היחידה, את האבידה הגדולה ביותר שידענו עד כה - איבדנו את גיא שלכם, לוחם עז, ראשון בין המעולים, בעל לב זהב. גיא נפל כגיבור בקרב, שהוא אחד הקרבות הקשים והבלתי פוסקים במרצחים". לזכרו הופיעה חוברת, ובה הועלתה דמותו של גיא על-ידי בני משפחתו וחבריו. בקיבוצו, בכפר מנחם, משק הילדים הוא לזכרו של גיא.











מסלול ניווט לזכרו - אלמגור.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה