תפריט נגישות

רב"ט יורם פרג ז"ל

יורם פרג
בן 20 בנפלו
בן שרה ומיכאל
נולד בחמדיה
בכ"ו באלול תש"ז, 11/9/1947
התגורר בחמדיה
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בקרב
בכ"ז באלול תשכ"ז, 1/10/1967
מקום נפילה: חמדיה
באזור עמק בית שאן
מקום קבורה: קיבוץ חמדיה
הותיר: הורים, אח - איתן ואחות - דפנה

קורות חיים

בן מיכאל ושרה, נולד ביום כ"ו באלול תש"ז (11.9.1947) בקיבוץ חמדיה. אחיהם של איתן ודפנה.

כאשר הגיע יורם לגיל-הלימודים הצטרף לבית-הספר האזורי בנוה איתן, בתום לימודיו שם, עבר ללמוד בבית הספר להנדסאים "יד נתן" בעכו וסיים בהצטיינות לימודי הנדסאי מכונות חקלאיות.

יורם היה חבר תנועת "הנוער העובד".

בנובמבר 1966 גויס לצה"ל ושירת בסיירת גולני. במסגרת הסיירת נלחם במלחמת ששת הימים בקרב תל-פאחר, ברמת הגולן.

ביום הולדתו ה-20 יצא יורם לחופשה ראשונה לאחר מלחמת ששת הימים. בשעות הערב יצא מבית הוריו שבקיבוץ חמדיה. הוא שמע רעשים חשודים, התקרב למקום וזיהה מחבלים מניחים מטענים על עמודי התמיכה של הבניין. יורם התעמת איתם והחל להזעיק את דיירי הבניין לפנותו מחשש לפיצוץ וקריסה. הוא הניס את המחבלים שטרם הספיקו להכין את הפעלת כל המטענים, אך חוליות החיפוי שלהם פתחו באש מטווח קצר שממנה נפגע יורם. בטרם נסו המחבלים, הם הספיקו להפעיל מטען אחד שהתפוצץ וגרם נזק משמעותי למבנה, וברחו בטרם הצליחו לפגוע באנשים נוספים.

בפעולתו זו, יורם בחר לפעול לאור מה שאומן כלוחם בסיירת גולני, וללא נשק בידיו מנע אירוע רב נפגעים אך שילם על כך בחייו.

כתב מפקד סיירת גולני רב סרן ראובן אליעז: "מעשהו משמש מופת לכל חיילי היחידה: מופת של הקרבה, כוננות וערנות, אשר נקנה ע"י יורם באימונים המפרכים של מחלקתו, בתעסוקה מבצעית ובמלחמת ששת הימים".

יורם נפל בקרב עם מחבלים בקיבוץ חמדיה ביום כ"ז באלול תשכ"ז 2.10.1967 בן 20 בנפלו, הוא הובא למנוחת עולמים בקיבוץ חמדיה. הותיר אחריו הורים, אח ואחות.

דברים עליו ומתוך עזבונו, הובאו בספר "בדרכם" בהוצאת איחוד הקבוצות והקיבוצים, שיצא לזכר חברים שנפלו במערכה, ודברים שכתב הובאו בכרך ד' של "גווילי אש", ילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות-ישראל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה