תפריט נגישות

סמ"ר גילעד יעקובי רוזנטל ז"ל

גילעד יעקובי
בן 21 בנפלו
בן מיכל ואברהם
התגורר בקרית אונו
שרת בחטיבת גולני פלחה"ן
נפל בקרב
בכ"ב בתמוז תשע"ד, 20/7/2014
במבצע "צוק איתן"
מקום נפילה: סג'עיה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן מיכל ואבי. נולד ב- ה' באדר התשנ"ג, 25.2.1993 בקריית אונו.

גלעד גדל בקריית אונו, ושם למד פיזיקה ומחשבים בתיכון "בן צבי". לפני הצבא הוא השקיע בכושר גופני והשתתף בתכניות אימונים כהכנה לשירות הצבאי. ידידתו סיוון סיפרה כי הוא אהב במיוחד לטפס על קיר טיפוס בקריית אונו. גלעד התגייס במרץ 2012 לחטיבת גולני.

חברו הטוב, ניב, סיפר כי גלעד "נלחם את החיים שלו כדי להתגייס לגולני", ודחה את הגיוס במיוחד כדי להגיע ליחידה שבה שירת. "הוא אהב מאוד את הצוות שלו. כשקיבל צ'ופר ויצא לקורס מדריכי ספורט, הוא כל הזמן אמר לי כמה הוא רוצה לחזור לצוות. אמרתי לו 'למה? אתה לא תצא הביתה בכלל', והוא אמר לי 'זאת המשפחה שלי, החיים שלי'. הוא ממש אהב אותם ורצה לחזור לצוות".

בתאריך 8.7.2014 פתחו במבצע "צוק איתן" המבצע החל בעקבות ירי רקטי הולך וגובר מרצועת עזה לעבר אוכלוסייה אזרחית בדרום ישראל, כתגובה ל"מבצע שובו אחים" של צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים ב-12 ביוני. בתאריך 17 ביולי, נכנסו כוחות קרקעיים של צה"ל לרצועה במטרה לפגוע במנהרות הטרור.

בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד,20.7.2014 נפל גלעד בתקרית בסעגייה' שבעזה.

ביום חמישי או שישי בבוקר הוא התקשר ואמר שהוא בסדר ושלא נדאג", סיפר אביו אבי, "הבוקר קיבלנו את הבשורה וחרב עליי עולמי".

אב סיפר על בנו: "הוא היה ילד חכם, אהב מוזיקה, הוא ניגן ושר הרבה ורצה להשתלב בתחום. הוא גם אהב ספורט, אהד את קבוצת הפועל תל אביב". הוא הוסיף כי גלעד "מאוד רצה גולני, רצה את פלחה"ן (פלוגת חבלה והנדסה)". גלעד יעקובי-רוזנטל הותיר אחריו הורים: אבי ומיכל, ושתי אחיות. הובא למנוחות בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה