תפריט נגישות

סמ"ר ברק רומן ז"ל

ברק רומן
בן 22 בנפלו
בן רחל ואילן
נולד בירושלים
בג' בטבת תשל"ג, 8/12/1972
התגורר בירושלים
התגייס ב-אוקטובר 1991
שרת בחטיבת גולני פלחה"ן
נפל בעת שירותו
בב' בתשרי תשנ"ה, 6/9/1994
מקום נפילה: מערות שמשון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 9, שורה: 23, קבר: 1.
הותיר: הורים ושתי אחיות - קרן וגליה

קורות חיים

בן רחל ואילן. נולד ביום ג' בטבת תשל"ג (8.12.1972), בירושלים. בן שני בין שלושת ילדי המשפחה, אח לקרן וגליה. ברק גדל והתחנך בעיר הבירה, את לימודיו החל בבית-הספר היסודי בשכונת בית וגן, המשיך בבית-הספר "רמת שרת", וסיים בבית- הספר התיכון "דנמרק", במגמה ההומנית. ברק השקיע את מרבית זמנו הפנוי באימוני ספורט במסגרת "הפועל ירושלים", והתמחה בריצות ארוכות.

ברק גדל בטבע והיה לחלק ממנו. טיולים, מערות מסתור, מפות, בעלי חיים וכל מה שקשור לטבע.

במחצית אוקטובר 1991 התגייס ברק לצה"ל. תחילה הצטרף למסלול הנח"ל, במסגרת גרעין "איתנים" של תנועת "השומר הצעיר". לאחר שנקבע לו פרופיל נמוך מזה שציפה, ערער תקופה ארוכה, עד שנקבע לו פרופיל קרבי. הוא עבר מסלול קרבי שלם, שכלל קורס מ"כים וקורס פלסים, ושירת כלוחם בחטיבת גולני. חבריו ליחידה מתארים את ברק כחבר האהוב על כולם, "מלח הארץ", אדם בעל לב זהב, צנוע, חייל מצטיין, מלא מרץ ואוהב אתגרים, אדם שאהב מאוד לטייל בכל רחבי הארץ.

ביום ב' בתשרי תשנ"ה (6.9.1994), במהלך חופשת השחרור, נפצע ברק באורח אנוש כשנפל מגובה רב בעת אימון "סנפלינג", ספורט שהיה אהוב עליו, באיזור מערות שמשון. הוא פונה לבית החולים "הדסה" בעין כרם, שם נפטר מפצעיו. סמ"ר רומן ברק הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים. בן עשרים ושתיים היה בנופלו. הותיר אחריו הורים ושתי אחיות.

הרמטכ"ל אהוד ברק כתב למשפחה: "ברק שירת כלוחם ומפקד בפלוגת ההנדסה של חטיבת גולני. היה חייל מצטיין, שתואר על ידי מפקדיו כרציני, פיקח, בעל רמה אישית ומשמעת עצמית גבוהות. היה חבר טוב, מלא שמחת חיים ואהוב על הסובבים אותו". הוסיף וכתב מפקד החטיבה: "ברק היה מיוחד, מיוחד בדרכו השקטה, הנמרצת, בהליכותיו הנעימות וברוח שהשרה עלינו, בשקט הנפשי ובטוב לבו. צוואתו של ברק לנו, החיים, הורים ואחים יקרים, היא, להמשיך לחיות, ליהנות, לבלות ולהמשיך את מה שברק היה רוצה לעשות".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה