תפריט נגישות

סגן לוטן אייזיק ז"ל

כותבים על לוטן


הספידו אודי, חבר ליחידה:
"אייזיק, שהיה הראשון להתנדב, שהגדיל ראש ושנתן מעצמו, המפקד שקרא לחיילים שלו 'הילדים', שהיה חבר ושותף בפעילות המבצעית בקורסים ובאימונים, שהיה ראשון לדעת דברים חשובים. אייזיק, שחיפשתי היום, שכל הטקס העיניים תרו למעלה בין הראשים, אך התשובה הייתה בין הרגבים. ... אייזיק, שכבר כל כך חסר בין החיים."

כתב מפקד היחידה:
"המעט שליקטנו יאפשר לנו, לוחמי ומפקד הפלחה"ן, להיות שותפים ולו במעט לזיכרונות ולכאב, לניצוצות החיים שנובעים מהכתוב. מהחיוך והצחוק שנשארו כלואים בתמונה."

כתב רב-סרן אילן דיקשטיין, מפקד היחידה:
"לוטן יועד לשמש כסגן מפקד היחידה בסיום מסלול הצוות אותו הנהיג, חינך ואהב החל מנובמבר 1999. כמפקד צוות ביחידה, התבלט לוטן כקצין יוצא דופן, אשר היה אהוב על חייליו. הוא התאפיין בשילוב נדיר של עוז וענווה והיווה דוגמה ומופת לחיילי ומפקדי היחידה."

כתב חדד:
"תמיד נהוג להלל אדם לאחר מותו, אבל אותך העריצו ושיבחו גם כשהיית בחיים. קשה לחשוב ולדבר עליך בלשון עבר. היום, חודשיים לאחר התאונה שלך, עדיין קשה לעכל שאתה כבר לא אתנו. היית בשבילנו הכול. בהתחלה, רק מפקד, אך ככל שעברנו דברים ביחד אם זה בטירונות, האימון, פלס והפעילות בטול כרם ובראש הנקרה, נהיית יותר חבר ואבא שדואג לנו. לא היית נותן אף פעם שאף אחד מאתנו ייפגע בכל תחום שהוא. ... למדתי ממך המון לגבי החיים הצבאיים, מקצועיות, מחשבה בראש פתוח, ובעיקר סבלנות כלפי האנשים גם כשקשה. ... אייזיק, תמיד אזכור אותך כמפקד, אבא וחבר טוב."

כתב ירין:
"... לכל חייל יש את הבעיות שלו. חוץ מצבא ומקצועיות שבזה הוא מומחה לוטן גם מומחה בלהקשיב ולפתור בעיות אישיות. ולכן נאמר עליו שקודם היה בן אדם ודאג לחייליו כמו לבנים שלו, ואחר כך היה חייל שגם בזה הצטיין - הלוואי שכל הקצינים והסגל יוכלו להגיע לרמה האנושית שלו שאני אישית הערצתי."

כתב אחד החברים מהצוות:
"אייזיק, היית התותח שבחבורה ואני לא מדבר רק על המקצועיות שלך או על הסבולת והכושר. אני מדבר גם על הרוח שהייתה לך, הרוח שאף פעם לא הבנתי איך אתה שומר עליה במצב כה מרומם ולא משנה כמה המצב קשה. עוד בטירונות היית זה שעודד את כולנו ואומר לנו שוב ושוב שהכול עובר ושככה זה בצבא. ... תמיד היית הראשון לקפוץ ולהתנדב שבת במקום חבר אחר. ... לא פעם צעקת והטפת לנו שכל מה שחשוב זה הצוות והחברים, ובגלל זה אני יודע ובטוח שאני אף פעם לא אשכח אותך כי בשבילך החברים והצוות היו הכול."

כתבה נתי:
"אם תחפש באדם מלאך לא תמצא בו אפילו אדם. אבל אם תחפש באדם אדם, ייתכן ותמצא בו אפילו מלאך... בך, אייזיק, אני בכנות יכולה לומר שמצאתי בלי להתאמץ, את שניהם."

כתבה עינת:
"פעם היה ילד קטן / ילד קטן שקוראים לו לוטן. // הוא אהב לטייל, ואהב לצלול / ומספרים שהיה אהוב כול / הוא אהב את הארץ מעומק הלב / ובכל טיול הוא עוד קצת התאהב // הוא הגיע לגיל היפה בחייו / פשט בגדים ולבש את מדיו / כן הבחור הפך לחייל / ב'גולני' היה לתותח על // יום אחד יצא הוא לטיול במדבר / ומהטיול הזה כבר לא חזר / למרות שלא עשה דבר טיפשי או מיותר / הוא מעד והחליק ופשוט נגמר / במקום הזה שכל כך אהב / סיים הילד הזה את חייו // פעם היה ילד קטן / ילד קטן שקוראים לו לוטן."

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה