תפריט נגישות

סמ"ר משה (מושיקו) אסנקו מלקו ז"ל

משה (מושיקו) מלקו
בן 20 בנפלו
בן לקצ' ואייאיו
נולד בירושלים
בא' באדר תשנ"ד, 12/2/1994
התגורר בירושלים
התגייס ב-18.11.2012
שרת בחטיבת גולני פלחה"ן
נפל בקרב
בכ"ב בתמוז תשע"ד, 20/7/2014
במבצע "צוק איתן"
מקום נפילה: סג'עיה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 7, שורה: 3, קבר: 10.
הותיר: הורים, אח ושמונה אחיות

קורות חיים

בן לקצ' ואייאיו. נולד ב- א' באדר התשנ"ד, 12.2.1994 בשכונת נווה יעקב בירושלים. ילד חמישי להוריו, אח של זיוה, גטו, אברהם, אסתר, יעל, רותי, אביטל, אוראל ובתיאל. מנישואים שניים של אביו נולדה אחותו למחצה, מוריה.

משה למד בבית הספר "דנמרק" בירושלים. בבית הספר התקשו לעכל את רוע הגזירה

משה התגייס לחטיבת גולני ושובץ ביחידת גדס"ר. הוא הלך לקרבי בעקבות אחיו", סיפר בן דודו. "הוא היה בחור חייכן ושמח. תמיד היה עוזר בבית ותומך במשפחה ובאחיות התאומות הקטנות שלו".

בני המשפחה, חברים ומכרים של מלקו סיפרו על בחור שחלם להיות גולנצ'יק והגשים את החלום. "משה היה בן אדם מדהים", סיפר אלי, "הוא אהב את גולני ונהנה ממה שעשה. כואב לנו מאוד".

בתאריך 8.7.2014 פתחו במבצע "צוק איתן". המבצע החל בעקבות ירי רקטי הולך וגובר מרצועת עזה לעבר אוכלוסייה אזרחית בדרום ישראל, כתגובה ל"מבצע שובו אחים" של צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים ב-12 ביוני. בתאריך 17 ביולי, נכנסו כוחות קרקעיים של צה"ל לרצועה במטרה לפגוע במנהרות הטרור.

ביום כ"ב בתמוז תשע"ד, 20.7.2014 משה נהרג בתקרית הנגמ"ש בסעגייה' שבעזה. יחד איתו נפלו רב-סרן צפריר בר אור וסרן צבי קפלן.

נוי, חברו של משה שנפצע קל בלחימה, הגיע לבית המשפחה כדי לנחמה, ובמשך דקות ארוכות עמד והתקשה לנחם את אמו של משה. "אני לא מאמין", אמר, "אנחנו חברים מגיל אפס. פגשתי אותו, הם נסעו בנגמ"ש לפנינו, ואז קרה מה שקרה".

רחל, שכנת המשפחה, סיפרה כי היא מכירה את משה מגיל קטן. "זו משפחה מיוחדת במינה. המשפחה חוותה בעבר מקרה טראגי. בחור מדהים שכל הזמן רצה להיות אחד מהחבר'ה והתגייס לגולני. הוא קיבל חינוך טוב והיה צנוע ואהוב".

משה השאיר אחריו הורים, אח ושמונה אחיות.

אחרי נפילתו משה הועלה לדרגת סמל ראשון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה