תפריט נגישות

רס"ן תמיר מסד ז"ל

תמיר מסד
בן 41 בנפלו
בן יהודית וגיורא
נולד בכפר מסריק
בכ"א באב תשכ"א, 3/8/1961
התגורר בבן שמן
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"א בחשוון תשס"ג, 27/10/2002
מקום נפילה: אריאל
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: כפר מסריק
הותיר: הורים, אשה - אורלי ושלשה ילדים - רועי, גיא ודן

קורות חיים

תמיר נולד ב-כ"א אב תשכ"א (3.8.1961), בקיבוץ כפר מסריק, לבני הזוג יהודית וגיורא מסד. הוא הבן הבכור במשפחה, אחיהם של עמית וגלי.

לתמיר קשר עמוק עם הקיבוץ בו נולד, הוא בילה בו את רוב שנות חייו, וסבו וסבתו, אשר עלו לארץ מצ'כיה, נימנו בין מייסדי הקיבוץ, שהוקם בשנת 1930.

כילד, תמיד זכור כאדם אשר השקיע זמן רב בלימודים, שיחק כדורעף ואף היה פעיל בתנועת "השומר הצעיר", אשר בה שימש כמדריך. חבריו באותה התקופה תיארו אותו כאדם שאינו "פטפטן גדול".

תמיר התגייס בשנת 1979. הוא נשלח לגיבוש של סיירת גולני, אותו עבר בהצלחה והתחיל מסלול בסיירת, לאחר מכן יצא לקורס קצינים, וכאשר סיים את הקורס, חזר תמיר לסיירת גולני וקיבל את הפיקוד על צוות צעיר בראשית דרכו.

ביוני 1982, עם פרוץ מלחמת לבנון, כאשר צוותו של תמיר עדיין לא סיים את מסלול ההכשרה של הלוחמים, נשלח הצוות להשתתף בקרב על הבופור. בזמן הקרב, מ"פ הכוח נהרג בלחימה, ותמיר, אז בדרגת מ"מ, החליף אותו והוביל את ראשוני הכוחות שכבשו את הבופור. למחרת יום הקרב, נערך ראיון בין תמיר לבין ראש הממשלה דאז מנחם בגין ושר הביטחון אריאל שרון, שזכה לתיעוד רב ונחקק בספרי ההיסטוריה.

בשנת 1983 השתחרר תמיר מהצבא בדרגת סגן מתפקידו האחרון כסמ"פ פלס"ר גולני. הוא החל את לימודיו בטכניון בפקולטלה להנדסת חשמל, במקביל עבד בקטיף מטעי האבוקדו בקיבוץ.

תמיר נשא לאישה את אורלי, איתה הוא הקים משפחה במושב בן שמן, ונולדו להם שלשה בנים: רועי, גיא ודן.

תמיר בחר לעבוד במקצועו כמהנדס אלקטרוניקה בחברת הייטק, הממוקמת סמוך למקום מגוריו.

תמיר שירת כ-19 שנה במילואים. מדי שנה הוא הקדיש לפחות 50 ימים בשירות המדינה.

תמיר נהרג בכ"א בחשוון תשס"ג, 27.10.2002, בעת שפעל בשירות מילואים ביישוב אריאל. תמיר פיקד על פיזור חיילים למשימות אבטחה ביישובים הסמוכים. בתחנת דלק באזור אריאל, הבחינו אנשי היישוב במחבל שחדר לתחנה והזעיקו את החיילים לעזרה. תמיר הסתער על המחבל, אך המחבל הספיק להפעיל את חגורת הנפץ שעל גופו לפני שתמיר הגיע אליו. תמיר נפגע ונהרג.

תמיר נקבר בבית העלמין בקיבוץ כפר מסריק.

"יהי זכרו ברוך"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה