תפריט נגישות

סמ"ר רונן כהן ז"ל

רונן כהן
בן 21 בנפלו
בן מזל ועזרא
נולד בכוכב מיכאל
בכ"א בחשוון תשל"ז, 14/11/1976
התגורר בכוכב מיכאל
התגייס ב-26.3.95
שרת בחטיבת גולני פלחה"ן
נפל בפעילות מבצעית
בז' באב תשנ"ז, 10/8/1997
מקום נפילה: ריחן
באזור לבנון
מקום קבורה: כוכב מיכאל

קורות חיים

בן מזל ועזרא. נולד ביום כ"א בחשוון תשל"ז (14.11.1976) בכוכב מיכאל, אח לניר וטל. ילד עליז ואהוב, זהוב תלתלים, עם ג'ינג'ים על הפנים וחיוך שובב . רונן החל את לימודיו בבית-הספר היסודי ניצן במועצה האזורית חוף אשקלון, המשיך בחטיבת-הביניים קריית חינוך שער הנגב ושנתיים לאחר-מכן המשיך בבית-הספר החקלאי כפר סילבר, במגמת ארץ-ישראל. כבר בשנות לימודיו הראשונות הקסים את מוריו בחיוכו, בכושר דיבורו, במחברותיו המסודרות והמקושטות להפליא. תמיד שיכנע שהוא צודק ועמד על שלו עד שהשיג מה שרצה. בבית-הספר התיכון היה מקובל ואהוב על כולם, תיפקד כסניגור לתלמידים במאבקיהם ובוויכוחיהם עם המורים או עם ילדים אחרים ושימש כ"כותל" לחבריו בכיתה. רונן אהב לטייל כשהוא נוהג בטרקטורון שלו, ערך מסעות ונהג לגלוש בחרמון מדי שנה.

בשלהי חודש מרס 1995 התגייס רונן לצה"ל בהחלטה לשרת בגולני בעקבות אביו, והתנדב ליחידת החבלה של גולני - החה"ן. כבר בתחילת הגיבוש נקע את רגלו והועלה על אמבולנס ונקבע שלא עבר את הגיבוש. רונן התעקש, התחמק מהטיפול הרפואי, המשיך את הגיבוש וסיימו בהצלחה. לאחר סיום המסלול וקורס מפקדי כיתות קיבל את סיכת החה"ן שכה רצה בה. רונן שירת בפלוגת החה"ן של גולני במשך שנתיים וחמישה וחצי חודשים. במהלך תקופה זו שירת שלוש פעמים בלבנון, במוצב ריחן שבצפון רצועת הביטחון. לפני הקו השני עבר קורס נהגי נגמ"חונים ובתפקיד זה עבר את הקו.

רונן נפל בקרב בלבנון ביום ז' באב תשנ"ז (10.8.1997), באזור מוצב ריחן שבגזרה המזרחית באזור הביטחון בדרום לבנון, במהלך היתקלות עם חוליית מחבלים. רונן התעקש לצאת לפעילות יחד עם חבריו לצוות. הם התקדמו בדרך סבוכה ומפותלת והתכוננו למארב, כאשר נתקלו בחוליית מחבלים, שהצליחה לחדור בין הכוחות הפרושים בשטח. רונן נורה מטווח קצר ונהרג מיד. בן עשרים היה בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין בכוכב מיכאל. הותיר הורים ושני אחים.

הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף אמנון ליפקין-שחק, כתב למשפחה במכתב התנחומים: "רונן שירת כלוחם בפלוגת ההנדסה של חטיבת גולני, ותואר על-ידי מפקדיו כחייל בעל רמה אישית גבוהה, שבלט במתן דוגמה אישית לסובבים אותו, צעד קדימה בדבקות ובנחישות להשגת המטרה וביצע את המשימות שהוטלו עליו במסירות ובמיומנות".

מפקד יחידתו של רונן כתב למשפחה: "רונן שירת ביחידה מזה כשנתיים וארבעה חודשים ומילא את תפקידו בצורה הטובה ביותר. רונן תרם לחבריו ולמפקדיו מניסיונו ומקצועיותו ובלט כחייל בעל ערכים גבוהים, אותם שאב מבית הוריו. רונן, חדור מוטיבציה ודבקות במטרה, התנדב ראשון לכל משימה, הן במהלך האימון והן במהלך פעילות הביטחון השוטף".

שלושה חודשים לאחר נפילתו של רונן תרם נשיא המדינה דאז, עזר ויצמן, ספר תורה לזכרו, שהוכנס לבית-כנסת. במלאות שנתיים לנפילתו חנכה משפחתו של רונן את גן רונן שהקימה לזכרו במושב כוכב מיכאל. מדי שנה נערך לזכרו מסע ג'יפים במסלולים שבהם נהג לטייל. עם נפילתו הקימה פלוגתו של רונן גלעד לזכרו במוצב ריחן, שהועבר עם הפינוי מלבנון למוצב מצפה עדי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה