תפריט נגישות

רב"ט מיכה חיון ז"ל

מיכה חיון
בן 18 בנפלו
בן עליזה ואליהו
נולד בחיפה
בכ"ז בתמוז תש"ל, 31/7/1970
התגייס ב-30.11.1987
שרת בחטיבת גולני פלחה"ן
נפל בעת שירותו
בה' באדר ב' תשמ"ט, 12/3/1989
מקום קבורה: חיפה
אזור: ג, חלקה: 02, שורה: 04, קבר: 04.

קורות חיים

בן עליזה ואליהו. נולד ביום כ"ז בתמוז תש"ל (31.7.1970) בחיפה. למד בבית הספר היסודי 'אחיעזר' בחיפה והמשיך בלימודי חשמלאות רכב בבית הספר התיכון 'אורט שפריצנק' בעיר. במקביל ללימודים שילב מיכה עבודה והתמחות אצל חשמלאי רכב.

תחביבו העיקרי היה ספורט והפעלת השרירים. כל בוקר נהג לרוץ ולאחר מכן להתאמן בבית באופני כושר, הרמת משקולות ותרגילים נוספים. הוא היה בחור הגון ומסודר, שאהב את המשפחה ונהנה לבלות בבית.

אף על פי כן, בגיל שבע עשרה החליט מיכה להפסיק את לימודיו וללכת לקד"צ. הוא למד נהיגה ולאחר שישה חודשים, בנובמבר 1987, גויס לצה"ל. הוא הוצב כנהג ביחידת חיל ההנדסה בגולני, מילא תפקידו היטב, ביעילות ובשקט והשתדל לתרום ככל יכולתו. השירות בצבא היה עבורו מטרה חשובה, שדורשת התייחסות רצינית.

ביום ה' באדר ב' תשמ"ט (12.3.1989) נפל מיכה בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בחיפה. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות - יוסף, אברהם, אסתר, רות ושמעון.

במכתב ניחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "ילד, רק לפני חודש באת אלי לבקש שבתעסוקה הזאת תהיה כל הזמן עם היחידה בלבנון. אמרת שאתה רוצה לתרום ולהרגיש שאתה עושה יותר מחבריך. אין לך עניין ביציאה כל יום הביתה, אתה רוצה פשוט לתרום. חייל נאמן ואחראי, חבר טוב. החיוך הממזרי והקול הילדותי שלך ימשיכו ללוות אותנו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה