תפריט נגישות

סמל ראובן ראובלה, רובקה בביוף ז"ל

ראובן בביוף
בן 21 בנפלו
בן רינה ורבי
נולד בירושלים
בט"ז בתמוז תש"ו, 5/7/1946
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחטיבת גולני סיירת גולני
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בחשוון תשכ"ח, 27/11/1967
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בית יוסף
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 09, קבר: 09.

קורות חיים

נולד ביום ט"ז תמוז תש"ו (5/7/46) בירושלים. בגיל 7 נתייתם מאביו ומאמו בתוך שבוע ימים. כתום שלושים ימי האבל, נקלט במשק הילדים מוצא, אשר בירושלים, בו גדל והתפתח לשביעות רצונם של מחנכיו מבחינה לימודית, דתית וחברתית.

ילד ער היה ונבון, וכאשר סיים את המוסד עבר לחברת נוער במשק שלוחות (במסגרת עליית הנוער) וגם בה התבלט בכשרונותיו הלימודיים וביחסו הרציני לעבודה ועד מהרה נעשה לאחד מעמודי התווך של החברה במשק. היתה לו נטיה למוסיקה ואף לספורט.

אחרי שלוש שנות שהותו בשלוחות עבר להמשיך את לימודיו בסמינריון הדתי של עליית הנוער בבית הכרם ושם הוסמך להוראה ולהדרכה. כמורה מוסמך יכול היה שלא להתגייס לצבא, אך הוא לא עשה כן, ובנובמבר 1965 נסתפח לפלוגה לוחמת ונתקבל לגולני והגיע לדרגת סמל. השתתף במלחמת ששת הימים ולחם ברמה הסורית.

אחרי שחרורו שאף להמשיך ללמוד באוניבסיטה העברית בירושלים, אך לפני שגמר את שירותו הסדיר אור ליום כ"ה במרחשוון תשכ"ח (27/11/67) נפל בשעת מילוי תפקידו בסביבות בית יוסף. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים. במלאת שנה לנופלו הוכנס ספר תורה על שמו למוסד הילדים מוצא וכן התפתחה שם ספריה תורנית על שמו. ספר לזכרו בשם "ראובן" יצא לאור אחרי נופלו.











מסלול ניווט לזכרו - ארבל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה