תפריט נגישות

סמ"ר דביר עמנואלוף ז"ל

דברים לזכרו


הדס, אחותו של דביר, ספדה לו:
"דבירקוש' יקר שלי, רק אתמול דיברנו בטלפון. אמרת לי שלום ואמרתי לך שלא תגיד לי שלום. אמרת שאתה הולך במבצע הזה להחזיר את הכבוד לעם ישראל. העצמת את הגאווה שלי בך, אח ישר וערכי, מפרגן. אני גאה שהיה לי אח כמוך. דבירוש', אח שלי, אני שמחה שבאת בשבת כשראיתי אותך בפעם האחרונה. אני רוצה שוב חיבוק ממך, רוצה לראות אותך צוחק, תמסור לאבא נשיקה בשמיים, אני מודה לך".

מפקד בא"ח גולני, סגן אלוף עמית פישר, ספד גם הוא לדביר ואמר שרק היום הוא התוודע אליו - לוחם מצטיין שנבחר לפקד ולהנהיג. הוא ספד לו: "דביר הצטיין כמנהיג, והיה חבר ורע. הוא שילב בין חברות, לחימה ופיקוד. הוא ראה בשמירה על תושבי הדרום מסירות". פישר חיזק את חיילי גולני הנלחמים כעת ואמר שמשפחת גולני תתמוך במשפחתו של דביר ככל האפשר.

חברו של דביר, אביחי פרץ, ספד גם הוא, ובקול נרגש וקורע לב אמר: "דביר, היית קודש הקודשים שלנו, אהובנו ומחמד ליבנו. אני עדיין לא תופס שאני עומד פה לספוד לך כשרק אתמול התקשרת אליי ודיברנו. תכונות של טוב לב וצניעות, היית בשבילנו אי של שפיות. היית סמל ומופת עבורי ועבור כל החברים".

חברו לצוות של דביר, אורי לוי, אמר: "אין לי מושג איך אומרים הספד, מה אומרים לאח ואיך מעלים את סערות הרגשות שלנו על דף. היית לנו דמות לחיקוי. כנראה שזה שאומרים שאלוהים לוקח רק את הטובים, זו לא קלישאה". בסיום דבריו ביקש לוי מדביר שיבקש בשמים רחמים על הצוות "כי החבר'ה עדיין בפנים".
בנוסף ספדו לדביר הרב בני לאו והרב חבשוש.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה