תפריט נגישות

סמ"ר דביר עמנואלוף ז"ל

המסרון האחרון

המסרון האחרון

ההודעה האחרונה של דביר ז"ל
אלבום תמונות

השנתיים האחרונות היו קשות במיוחד עבור דליה עמנואלוף:
במשך 24 חודשים בלבד איבדה את בעלה, את סב המשפחה ואמש גם את בנה, סמ"ר דביר ז"ל. בראיון מיוחד סיפרה דליה כי על חייו של דביר ניתן לכתוב ספר, אולם ניתן גם לסכמם במילותיו האחרונות, שנשלחו במסרון לאמו עם כניסתו לעזה: "אשיב את הכבוד לעם ישראל ".

"אמא הכי יקרה שלי בעולם, אני שומר על עצמי, תשמרו על עצמכם, נוכיח לכל העולם ונחזיר את הכבוד לעם ישראל" - עם המילים האלה, ששלח בהודעת מסרון לאמו, נכנס סמל ראשון דביר עמנואלוף למערכה ברצועת עזה, ממנה לא שב.
במשך שנתיים בלבד ספגה משפחת עמנואלוף שתי מכות קשות במיוחד מלבד מותו הטרגי של סמ"ר דביר ז"ל: הראשונה הייתה מותו של אביו והשנייה של סביו לפני כשבועיים.
עוד בהיותו ילד קטן, היה קשור במיוחד לצבא: כל פורים היה מתחפש לחייל ולא היה מוכן ללכת למסיבות הכיתה ללא נשק צעצוע על כתפו. אם זה לא מספיק, אביו שירת בצנחנים ואמו בנח"ל.

"שאלו אותי את שמי ואם דביר הוא בני ולא היו צריכים להגיד יותר".
מלבד לחנך את ילדיה, פועלת אמו דליה לגדל גם את הילדים באחד הגנים בגבעת-זאב. כאשר חזרה מעבודתה כגננת, המתינה לה שיירת מכוניות, ממנה יצאו שני האנשים שמהם פחדה כל חייה.
"ראיתי שני אנשי צבא יוצאים מהמכונית ופניהם אליי", סיפרה:
"גלי החום בבטן החלו לעבוד. אמרתי להם שלא יכול להיות שהם באו אליי. שאלו את שמי ואם דביר הוא בני וזהו, הם לא היו צריכים להגיד יותר".

"'צריכים אותי שם! אני צריכה אותך גם!"
דליה, שכבר נאלצה להתמודד עם שני אסונות משפחתיים, לא רצתה לחוות אחד נוסף והגיעה למצב של תחנונים בפני בנה, שרצה להיות קרבי יותר מכל: "במוצאי שבת התקשרתי אליו ואמרתי לו שהוא עוד יכול להתחרט. הוא אמר לי: 'נראה לך?! צריכים אותי שם', עניתי לו שאני צריכה אותו גם. התחננתי ממנו שישמור על עצמו והוא הבטיח".
ב-SMS שדביר שלח לאמו הוא אכן הבטיח כי הוא שומר על עצמו, אך כידוע, נהרג מפגיעת פצצת מרגמה. דליה מבינה טוב מאוד איזה חלק איבד העולם: "הוא ילד חמוד ביותר, תמיד דאג לכולם, היה אחד המדריכים הטובים בבני-עקיבא. הוא לא מלח הארץ, אלא סוכר ודבש הארץ".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה