תפריט נגישות

סרן שרון מנחם אלמקיאס ז"ל

רשימות לזכרו

מכתב משר הביטחון

1 לדצמבר 2005
כ"ט בכסלו תשס"ו

לכבוד
משפחת אלמקיאס

חנה, דוד, מאיה, זיווה, משפחת אלמקיאס היקרה,

לצערי נבצר ממני להגיע לאזכרה במלאת 11 חודשים למותו של שרון ז"ל.
אבקש להביא בפניכם את דבריי אשר תקווה אני כי יעניקו לכם כוחות, להושיט לכם יד-אחים נאמנה ויחזקו אתכם עד כמה שאפשר כדי להתגבר, על אף המשא הכבד, ולהמשיך הלאה.

החודשים חולפים, עוד מעט שנה, מאז אותו יום מר ונמהר שבו נפל סר שרון אלמקיס השם-ייקום-דמו ממטען חבלה שפגע בשיירה עליה פיקד.
אתם, בני המשפחה, שכלתם את היקר לכם מכל. חבריו ואוהביו הרבים של שרון, צה"ל ועם ישראל כולו, איבדו צעיר מחונן, לוחם ומפקד מוכשר, שעתידו היה לפניו, אך פריחת חייו היפה נגדעה בלא עת ביד אכזרית ומרצחת.
מבקש הייתי לנחמכם, אך המילים נעתקות וחלולות מלהפיגאת הצער ואת המועקה. אני יודע כי צל כבד של תוגה הוטל על ביתכם הטוב, והוא איננו מש ואיננו נמוג עם הזמן.
הזיכרון חי בכם ללא הרף והגעגועים מתעצמים ואינם פוסקים. דמותו של שרון, מראהו, חיוכו, קולו, מגע ידו, נמצאים איתכם בכל עת, קרובים כל כך ובה בעת רחוקים עד כאב.
את החלל שהותיר האובדן בנפשכם לא נוכל למלא; אך נחלוק עמכם בתחושת שותפות והזדהות כדי לעודד ולחזק. כי החיים נמשכים ודורשים את שלהם, ויש בהם למרות הענן הקודר גם אורו תוהבטחה, גם חיוך של ילדים, גם חברים, גם קהילה מוקירה ותומכת.
שרון שלכם, לוחם בן לוחם, צמח לתפארת בבית שומר-מסורת, ממנו ינק את ערכיו והשראתו.
צר לי כי רק בנסיבות הטרגיות של השכול זכיתי להכיר את משפחתכם, אך אי אפשר היה שלא להבחין מייד באיכות המיוחדת, באצילות הנפש, בשורשיות היהודית, בחוסן האמונה, הערכים, התרבות והנועם האופפים את בית המשפחה, בית ש"תוכו רצוף אהבה".
זו הייתה גם תבניתו של שרון, זה היה סוד אופיו, סגולותיו, חוסנו ועוצמתו.
שרון היה "גולנצ'יק", איש החטיבה מספר אחת שלגיבוריה חב עם ישראל חוב עצום של כבוד והוקרה. מורשת הלחימה המפוארת של "גולני" הייתה נדבך חשוב בעיצוב אישיותו וזהותו כקצין צעיר, הנושא אל כתפיו אחריות כבדה מתוך שליחות ונאמנות עליונה להגנת העם והמדינה.
שמו של סרון שרון אלמקיס נחקק בעמוד הגבורה של "גולני" עם אחיו גיבורי התהילה לוחמי החטיבה שנפלו במערכות ישראל.
מי ייתן ואור דמותו של שרון יהיה לכם, בני המשפחה, ולכל אוהביו ומוקיריו, למקור ניחומים, גאווה והשראה, ולא תוסיפו לדאבה עוד.
יהיה זכרו של שרון ברוך וצרור לעד בנצח-ישראל.

שלכם ביקר,

שאול מופז
שר הביטחון

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה