תפריט נגישות

סמ"ר עמר אל-קבץ ז"ל

מהצבא

שאול רז - סגן מפקד היק"ל

דברים לזכרו של עמר אל קבץ 30/3/99
עמר, עומדים כאן לצידך, הוריך, אחיך, חבריך, חברים לתנועה, חברים לנשק ולצוות ומפקדך, הוזים ותוהים ומתקשים להאמין ולהשלים בחסרונך, חסרון שאין מילים או מעש להשלימו.
כן, קשה מאד לכולנו ועד כמה וכמה להוריך ואחיך שאיתם אנו בקשר חם ואוהב שישמר לתמיד. 30 יום עברו ואנו פוקדים אותך היום בשלישית ועדיין ממאנים להשלים עם המציאות המרה והקשה שנחרדה עלינו ושידרה חלל מלא של צער עמוק וגעגועים שהשארתם בלכתכם טרם עת, אתה, אבו ריש, אילן והמפקד תא"ל ארז גרשטיין זכרונם לברכה - זר של פרחים אנושיים, מלחי הארץ שניקטפו ממטען צד קטלני בהיותכם במשימה מבצעית בדרום לבנון.
עמר, המאבק עוד לא תם. הפעילות נמשכת המציאות האחריות והמשימות שואבים אותנו לעשיה בלתי פוסקת אשר משאירה מעט זמן לתהייה מחשבה והרהור. אבל כל אחד מאתנו ברמת הפרט והכלל מוצאים את הזמן להזכיר ולזכור אתכם הנופלים, אותך עמר את צניעותך ונועם הליכותך, את רמת אחריותך ומסירותך, מסירות והקרבה הראויים להערצה והערכה רבה מאוד. מסירות של עשייה, מקצועיות ונשמה המהווים ויהוו מודל לחיקוי בקרב חבריך ולכל חייל בצהל בכלל ובלבנון בפרט.
משפחת אל קבץ משפחה יקרה, עוצבת לבנון, חייליה ומפקדיה תזכור ולא תשכח לא את עמר והנופלים ולא אתכם.
זכרו ורוחו של עמר והנופלים יעמדו כנר לרגלינו נר שלאורו נמשיך לפעול אל היעד שכולנו מייחלים להשגתו והוא השלום. יעד שלצערנו עדיין תובע מאתנו המשך של עשיה ופעילות אינטנסיבית ובלתי שגרתית המלווה בסיכון ומחיר.
מי יתן שמחיר ההקרבה והנופלים להשגת המטרה יהיה קטן ככל שניתן, ואנו המפקדים והמערכות עושים ונעשה הכל שאכן כך יהיה.
בהצדעה ובשבועת נזכור נפרדים אנו ממך עמר,
שלום חבר - ולכולנו אתה חסר.
יהי זכרך ברוך ומנוחתך עדן.

"כמיסה" - שאול רז
סגן מפקד היק"ל

2.5.99 מופת רחובות
עמר ומשפחת אל קבץ…
החסר עדיין גדול ועמוק אך הדמות והחיוך לא משו מאיתנו.
המטרה והמשימות תובעים עשיה אינטנסיבית אך לצידה מוצאים אנו את הזמן לזכור ולהזכיר את עמר הנפלא והחברים שהלכו איתו ואינם איתנו.
עמר כסגן מפקד השירה, כאחד שזוכר את הצחוקים האחרונים באותו סיור קטלני זוכר אותך בשניות האחרונות שלך, כשאנו כולנו עושים הכל למרות הסיכונים וכי המרגמות ופיצוצים ברכב עושים הכל כדי להציל את חייך אך לצערינו נכשלנו.
נמשיך לדבר, נמשיך להזכיר ולזכור, נמשיך לחבק את משפחתך ולקשור אותה עם משפחת עוצבת הלבנון.
כולנו תקווה ליום טוב יום של שלום ובטחון אשר יוכיח בעומק וחוזקה על שהמחיר היקר ששילמנו אין הוא היה לשוא.
ניזכור אותך תמיד.
בידידות נצח
אל"מ כמיסה שאול
סגן מפקד עוצבת לבונן

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה