תפריט נגישות

סמ"ר עמר אל-קבץ ז"ל

מהחברים

מאת קובי קרטובסקי

את עֹמר אני מכיר לא רק מהתקופה שהדרכתי אותו בצופים. אני מכיר אותו קרוב ל- 10 שנים, הייתי חבר טוב של שירה אחותו, ומאז אני מכיר גם את עֹמר, הכרות שהלכה והעמיקה עם השנים.
כשעמר נהרג הייתי בחו"ל, בהלסינקי במסגרת עבודתי, אבא שלי התקשר אליי, וסיפר לי שנהרגו שני אנשים שאני מכיר ארז (שהיה מפקד שלי בצבא) ועמר.
את עֹמר לא ראיתי קרוב לשנתיים, מאז שיצאתי לעבודה לחו"ל, לקח לי כמעט 24 שעות עד שהגעתי לארץ, בכדי ללוות אותו בדרכו האחרונה.
שרתתי ביחידה לוחמת, נהרגו לידי חיילים, אבל אף-פעם זה לא היה כל-כך קרוב אליי, כמו שהפעם... אני מאוד קרוב למשפחה, ופתאום מודיעים לי כזה דבר... פשוט בכיתי, מה שלא קרה לי אף פעם בעבר.
בבית, מצאתי מחברת שעמר וחבריו ארגנו ונתנו לי כמזכרת עם סיום השנה שהדרכתי אותם. (המחברת אצל המשפחה) דוגמא קטנה, למה שהיה מיוחד בעֹמר.
מעמר זכור לי ארוע מהפעולה הראשונה שלי בשכבת סורק. השכבה של עמר, הם בכיתה ט' אני בכיתה י"א, רציתי לעשות על החניכים רושם של קשוח, נכנסתי ברועי חובש באותה פעולה.
ואז, כשנגמרה הפעולה, אני יוצא מרוצה מהפעולה הראשונה שלי, אני הולך לי לכיוון הברזייה פתאום עֹמר מופיע ואומר לי "אני צריך לדבר איתך".
ואני חושב לעצמי מאיפה יש לו את החוצפה, לבוא לדבר עם המדריך, כשהיחסים בשבט בין חניך למדריך נחשבו כמו היחסים בין טירון למפקד, ועוד אחרי הפעולה הראשונה.... והוא ממשיך ואומר לי "שמע תראה, חוּבש הוא כך וכך, אתה צריך לדעת איך לדבר איתו איתו ולנצל את התכונות החיוביות שלו כדי שלא תאבד אותו". ...ואני מסתכל עליו מחייך ומבטיח לו לקחת זאת לתשומת לבי.
אין ספק שכבר אז ניתן היה להבחין באישיות המיוחדת שאפיינה את עומר, קודם כל חבר, איכפתי, רגיש לסביבה, דברים שלא נראים לו הגיב ולא עבר עליהם בשתיקה,דברים שבאו לידי ביטוי בהרבה דברים שעשה בהמשך, בשבט ובצבא מאוחר יותר. אין ספק שהכינוי "ראש-גדול" התאים לו כבר אז.

עמר
עמר זה כל מה שהוא אחר
עמר זה כל מה שמעבר למילים.
עמר
בראש ובראשונה צופים, מראות נוף בגילך ודרכים ללא קץ.
עמר חי את חייו באמונה שלמה בצידקת דרכו
כך שלעולם לא היה צריך להתבייש, אם דבר מה שעשה או אמר פורסם
גם אם הדברים שפורסמו לא היו אמת.
עמר,
הפכת הבלתי אפשרי לאפשרי
כתרועת השופר מול חומות יריחו
טיפות היורה על רגבים צחיחים
עמר
חברויות ללא מילים, מילים שבלב, עם חיוך מבויש.
עמר כל היפה שאין בנו
עמר נצח ישראל.
מדריך ט' - קובי קרטובסקי

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה