תפריט נגישות

סמ"ר משה אוחיון ז"ל

קהילה יוצרת זוכרת 2019

דבר המשפחה

יצירתה של האומנית מרלן נוי לזכרו של משה אוחיון ז"ל
אלבום תמונות

בן לזיוה (ז'קלין) ז"ל וניסים.
נולד ביום י"ח בתמוז תשל"ד 8.7.1974 בעפולה.
ביום כ"ד בשבט תשנ"ה 25.1.1995 נפל משה בקרב במוצב ריחן שבלבנון.
בן 20 בנופלו.
משה כבר מילדותו בלט בחוש טכני ובתבונת כפיים. הוא למד בבית-הספר היסודי "בית זאב" בעפולה ובבית-הספר התיכון לאמנויות בקרית החינוך על שם בן גוריון. משה בלט במיוחד בענפי הספורט וזכה במספר תעודות של ספורטאי מצטיין, הוא שיחק כדורסל בקבוצת הנוער בעפולה.
בנובמבר 1992, התגייס ליחידה קרבית חטיבת גולני. משה הגיע לצבא חדור במוטיבציה גבוהה במיוחד. הוא סיים את מסלול הטירונות בפלוגת ההנדסה של חטיבת גולני, נשלח לקורס נגמ"שים והמשיך את מסלולו הקרבי באימון המתקדם של החטיבה.
לדברי מפקדיו וחבריו לצוות, השקיע משה את המירב בכל מה שעשה. גילה אחריות, חריצות ומסירות, מעולם לא התלונן, ותמיד בלט בנכונותו להגיש עזרה ותמיכה. משה התקדם בסולם הדרגות הפיקודי עד לדרגת סמ"ר.
במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקד היחידה: "עמדת המרגמות במוצב ריחן הינה העמדה הפעילה ביותר ברצועת הביטחון. על עמדה זו פיקד בנאמנות בנכם משה... משה ייזכר כאדם, שאהב את החיים והם החזירו לו אהבה. צנוע, נעים הליכות, איש ללא משוא פנים... משה היה כמו 'מים שקטים שחודרים עמוק' - במובן החיובי ביותר של המלה. ...אנו נמשיך לחנך את לוחמינו בדרכו של משה - דרך של מסירות וצניעות".
השיר "המכתב האחרון" ששר והלחין הזמר עידן עמדי מבוסס על ציטוטים ממכתביו האחרונים של משה ז"ל.
משה הותיר אחריו הורים אחות - מירב, ושני אחים - גולן וסהר.
יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה